4 Σεπ 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης Κυβέρνηση - ΟΑΣΘ «Ισορροπημένες ρυθμίσεις» ληστείας φορολογουμένων

Το διαρκές  – διαχρονικό  πολιτικό,  οικονομικό  και  κοινωνικό σκάνδαλο λειτουργίας και  επιδότησης  του  ΟΑΣΘ,  με  την  προκλητική  εκάστοτε  κυβερνητική  επικύρωση μέσω  Κοινών  Υπουργικών  Αποφάσεων,  περνάει  σε  νέα  φάση  λεηλασίας  του
εισοδήματος των πολιτών της Θεσσαλονίκης και του συνόλου των φορολογουμένων.





Ενώ  εκκρεμούν  τα  αποτελέσματα  εισαγγελικής  έρευνας  για  τα  πρόσφατα  στοιχεία
της  αδιαφανούς,  τουλάχιστον,  διαχείρισης  από  τη  διοίκηση  του  ΟΑΣΘ,  που
αποκάλυψε  έγκυρη  τοπική  εφημερίδα  και  ενώ  η  επιδότηση  του  ΟΑΣΘ  είναι
τετραπλάσια  απ’αυτήν  του  αντίστοιχου  φορέα  αστικών  συγκοινωνιών  της  Αθήνας
σύμφωνα  με  πρόσφατη  ανακοίνωση  του  Υπουργείου  Μεταφορών,  η  κυβέρνηση
σπεύδει να ικανοποιήσει τα αιτήματα του ΟΑΣΘ «υποκύπτοντας» στους εκβιασμούς
που  ασκεί  με  μεθοδικό  τρόπο  το  τελευταίο  διάστημα  η  διοίκηση  του  ιδιωτικού
οργανισμού,  με θύμα  τους  χειμαζόμενους  από  τη  μνημονιακή  πολιτική,  πολίτες  της
Θεσσαλονίκης.

Με  δελτίο  Τύπου,  το  υπουργείο  Οικονομικών  ενημερώνει  ότι  με  βάση  δύο  ΚΥΑ
επιχειρείται  «ο  εξορθολογισμός  της  λειτουργίας  και  διασφάλισης  της  βιωσιμότητας
του ΟΑΣΘ».

Ουσιαστικά  πρόκειται  για  κυβερνητική  επιβράβευση  που  διατηρεί  το  αμαρτωλό
καθεστώς  της  μονοπωλιακής,  σκανδαλωδώς  προνομιακής  και  ανεξέλεγκτης
διαχείρισης  των  αστικών  συγκοινωνιών  της  Θεσσαλονίκης.  με  την  αύξηση  της
τιμής  των  εισιτηρίων  να  αναπληρώνει  την  μείωση  της  κρατικής  επιδότησης  των
διασφαλισμένων κερδών των μετόχων του ΟΑΣΘ

  Η  κυβέρνηση  χαρίζει  στον  ΟΑΣΘ  120,7  εκατομμύρια  ευρώ,  για
υποτιθέμενες  «οικονομικές  εκκρεμότητες»  των  ετών  2010-2013,  οι  οποίες  δεν
κατονομάζονται. Το ποσό αυτό, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, αυξάνει το μέσο όρο
της  αντισταθμιστικής  καταβολής  για  την  εξαετία  2008-2013,  στα  135  εκατομμύρια
ευρώ  ανά  έτος,  ενώ  όπως  ομολογείται  στο  δελτίο  τύπου,  οι  υπογραφείσες  ΚΥΑ
 στην  εν  λόγω  εξαετία  προέβλεπαν  μέσο  όρο  αντισταθμιστικής  καταβολής  114,5
εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

Αναπροσαρμόζεται  η  αντισταθμιστική  καταβολή  για  το  έτος  2014,  σε  102,8
εκατομμύρια  ευρώ,  ενώ  με  βάση  την  ΚΥΑ  της  15-1-2014,  το  ποσό  προβλεπόταν
στα  48  εκατομμύρια  ευρώ.  Πρόσθετο,  λοιπόν,  χάρισμα  54,8  εκατομμύρια  ευρώ!
Επίσης,  το  αντίστοιχο  ποσό  για  το  2013  φτάνει  στα  135  εκατομμύρια  ευρώ  (μέσος
όρος  εξαετίας  2008-2013),  ενώ  η  προαναφερόμενη  ΚΥΑ  της  15-1-2014  είχε
επανακαθορίσει το ποσό αυτό στα 76,5 εκατομμύρια ευρώ!

Για την τριετία 2015-2017, προβλέπεται δραματική μείωση της αντισταθμιστικής
καταβολής στα 53,2 εκατομμύρια ευρώ (2015), 47 εκατομμύρια ευρώ (2016) και 44,1
εκατομμύρια ευρώ (2017).

• Ενώ, είναι η ΜΟΝΗ επιχείρηση που έχει διασφαλισμένα τα κέρδη της σε βάρος
των  ελλήνων φορολογουμένων, θρασύτατα  αυξάνει  το  εισιτήριο,  επιβαρύνοντας
του χειμαζόμενους Θεσσαλονικείς.

Τα ερωτήματα που εύλογα προκύπτουν είναι:

Με  βάση  ποια  επτασφράγιστα  οικονομικά  δεδομένα  προέκυψαν  οι  χαριστικές
αυτές επιχορηγήσεις; Ποιες είναι οι «οικονομικές εκκρεμότητες» που τακτοποιούνται
ανάμεσα στον ΟΑΣΘ και στο Υπουργείο Οικονομικών;

Γιατί  δε  δημοσιεύονται  οι  ισολογισμοί  του  ΟΑΣΘ;  Γιατί  από  το  2011  και
εντεύθεν  (μετά τις γνωστές κινητοποιήσεις), δε δημοσιεύονται τα πλήρη οικονομικά
στοιχεία  από  τα  οποία  προκύπτει  η  αντισταθμιστική  καταβολή  και  το  προκλητικά
αδιαπραγμάτευτο    ακατέβατο  επιχειρηματικό  κέρδος  των  αγνώστου  ταυτότητας
μετόχων του ΟΑΣΘ, που φτάνει τα 16 εκατομμύρια ευρώ το έτος;

Εφαρμόζει  ο ΟΑΣΘ  τη  σύμβαση  που  έχει υπογράψει  με  το  ελληνικό δημόσιο
σε σχέση με την ανανέωση και την ποιότητα του στόλου των λεωφορείων; Υπάρχει
κυβερνητικός  έλεγχος  για  τον  αριθμό  των  εκδιδόμενων  εισιτηρίων    καρτών
και  γενικά  των  πραγματικών  εσόδων  του  ΟΑΣΘ;  Γιατί  η  έκδοση  δε  γίνεται  από
οργανισμό  εποπτευόμενο  από  το  κράτος,  όπως  ο  ΣΑΣΘ;    Αποδίδει  ο  ΟΑΣΘ  το
προβλεπόμενο  από  την  σύμβαση  ποσό  υπέρ  του  ΣΑΣΘ;  Ελέγχει    ο  ΣΑΣΘ  τις
συμβατικές υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ ;

Με βάση την δραματική μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής για την τριετία
2015 – 2017 ποιοι-ες θα κληθούν να πληρώσουν την διαφορά;  Τελικά, ποιο είναι το
μέγεθος  της  αντισταθμιστικής  καταβολής  για  την  λειτουργία  του  οργανισμού;    Τα
135, τα 102 ή τα 44,1 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος;

Η  κυβέρνηση  καλείται  άμεσα  να  δώσει  απάντηση  στα  παραπάνω  ερωτήματα.
Η  παραβίαση  των  κανόνων  χρηστής  διοίκησης  και  διαφάνειας  είναι  προφανές
ότι  επισύρει  πολιτικές  (και  όχι  μόνο)  ευθύνες  για  τα  δύο  εμπλεκόμενα  μέρη  της
σύμβασης: τον  ΟΑΣΘ και την κυβέρνηση.

Καλούμε την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία, να αποσύρουν τις δύο ΚΥΑ που
συνυπέγραψαν και η όποια νέα απόφαση να απαντά στα ερωτήματα που τέθηκαν.
Τονίζουμε  ότι  ο  ΣΥΡΙΖΑ  δεν  θα  ανεχτεί  αυξήσεις  εισιτηρίων  και  θα  σταθεί  στο
πλευρό  των  πολιτών  που  θα  αντισταθούν  στη  νέα  ληστεία  του  ΟΑΣΘ  και  της
κυβέρνησης.

Το  «καθεστώς» ΟΑΣΘ  πρέπει άμεσα να λάβει  τέλος. Οι  πολίτες  της Θεσσαλονίκης
έχουν  ανάγκη  από  ένα  δημόσιο  φορέα  αστικών  συγκοινωνιών,  επιχορηγούμενο
γενναία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να παρέχει αξιόπιστες, ποιοτικές και
φτηνές υπηρεσίες με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου